O Bobru

Bober je mednarodno tekmovanje iz računalniškega razmišljanja, namenjeno osnovnošolcem od tretjega razreda naprej in srednješolcem. Njegov namen je povečati zanimanje učencev za računalništvo. Pokazati jim želimo, da računalnik ni le orodje za komuniciranje, brskanje po spletu, urejanje besedil ter poslušanje glasbe in gledanje filmov. Računalnik je neizčrpen vir zanimivih logičnih problemov, zaradi katerih računalnikarju ni nikoli dolgčas.

Na tekmovanju spoznajo področje na zabaven in poučen način. Tekmovalna vprašanja se navezujejo na algoritmično razmišljanje, logično sklepanje in razvoj spretnosti za reševanje problemov. Udeleženci spoznajo, da je razmišljanje in ustvarjalno reševanje problemov zanimivo in zabavno.

Organizator tekmovanja za Slovenijo je ACM Slovenija v sodelovanju z Univerzami v Ljubljani, Mariboru in Kopru. Šolsko tekmovanje je vsako leto organizirano v novembru. Najboljši tekmovalci se uvrstijo na državno tekmovanje v januarju.

Zgodovina tekmovanja

Tekmovanje izvira iz Litve, kjer prvič potekalo leta 2004 v Litvi, od koder prihaja njegova mati, prof. Valentina Dagiene. Tri leta kasneje je na njem tekmovalo 50.000 tekmovalcev iz šestih držav. Leta 2008 je sodelovalo že deset držav in 96.000 tekmovalcev, leta 2009 pa enajst držav s 160.000 tekmovalci.

V Sloveniji smo tekmovanje prvič poskusno izvedli v letu 2010 s 199 udeleženci. V ostalih dvanajstih državah je bilo takrat že tekmovalcev 235.000. Leta 2011 smo tekmovanje izvedli zares, s 3.454 učenci v kategorijah Bobrček, Mladi bober in Bober. Vseh sodelujočih držav je bilo v tem letu 17, tekmovalcev pa 370.000. Skoraj polovica jih je bila iz Nemčije. V Litvi, odkoder izvira tekmovanje, je sodelovalo kar šest prebivalcev na vsakih tisoč.

Leta 2012 je na tekmovanju sodelovalo že več kot pol milijona otrok, med 21 državami udeleženkami pa so se bile tudi tri neevropske: Japonska, Tajvan in Kanada.