Razpis


Tekmovanje ACM
iz računalništva in informatike

Tekmovanje bo potekalo v petih panogah:

  1. Tekmovanje v znanju računalništva
  2. Off-line naloga
  3. Tekmovanje v izdelavi spletnih aplikacij
  4. Tekmovanje v informacijski in računalniški pismenosti Bober
  5. Tekmovanje v izobraževalnih videoposnetkih

Tekmovanje bomo organizirali v sodelovanju z:

  • Inštitutom Jožef Stefan (IJS),
  • Fakulteto za matematiko in fiziko (FMF) Univerze v Ljubljani,
  • Fakulteto za računalništvo in informatiko (FRI) Univerze v Ljubljani,
  • Fakulteto za elektrotehniko, računalništvo in informatiko (FERI) Univerze v Mariboru,
  • Fakulteto za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije (FAMNIT) Univerze na Primorskem in
  • IEEE Slovenija.
  • Dvanajsto srednješolsko tekmovanje ACM v znanju računalništva

    Tekmovanje je namenjeno dijakinjam in dijakom, ki jih zanimajo programiranje in algoritmi. Poudarek ni toliko na tehnikalijah in samem kodiranju, pač pa na razmišljanju o algoritmu, ki reši posamezen problem.

    Tekmovanje poteka na dveh ravneh:

    • šolsko tekmovanje
    • državno tekmovanje.

    Šolsko tekmovanje ima značaj predtekmovanja in pomeni izbor za udeležbo na državnem tekmovanju. Naloge za šolsko tekmovanje ter kriterije ocenjevanja pripravi državna tekmovalna komisija in jih pošlje šolam. Šolsko tekmovanje bo potekalo v petek, 20. januarja 2017, ob 13. uri, istočasno na vseh sodelujočih šolah. Izvedba šolskega tekmovanja in ocenjevanje odgovorov tekmovalcev na šolskih tekmovanjih je prepuščeno posameznim šolam in učiteljem.

    Posamezna šola ali druga podobna organizacija se na podlagi rezultatov šolskega tekmovanja odloči, katere dijake bo poslala na državno tekmovanje, pri čemer pa gre lahko s posamezne šole v posamezno težavnostno skupino državnega tekmovanja največ dvajset tekmovalcev. Po potrebi, zaradi omejitev, ki jih določa izvedba tekmovanja, pa lahko organizacijski odbor še dodatno omeji število tekmovalcev.

    Prijave na šolsko tekmovanje sprejemamo na elektronskem naslovu rtk-info@ijs.si, kjer vodja šolskega tekmovanja sporoči osnovne podatke (ime šole, okvirno število tekmovalcev, kontaktne podatke za obveščanje). Rok za prijavo je 13. januar 2017.

    Državno tekmovanje bo potekalo na Institutu Jožef Stefan (Jamova 39, Ljubljana) in Fakulteti za računalništvo in informatiko (Večna pot 113, Ljubljana) v soboto, 25. marca 2017 ob 9:00, v treh težavnostnih skupinah:

    • Prva skupina je najlažja, zahteva le minimalno predznanje programiranja in je primerna tudi za začetnike, ki se učijo programiranja šele nekaj mesecev. Tekmovalci rešujejo naloge na papir ali pa odgovore natipkajo na računalniku (tekmovalna komisija njihove odgovore v vsakem primeru oceni ročno). Naloge ne zahtevajo nujno odgovora v obliki programa, pač pa je lahko postopek izražen tudi v naravnem jeziku (slovenščini) ali v psevdokodi. Nalog bo predvidoma pet, časa za reševanje pa bo tri ure, pri čemer je mišljeno, da večina tekmovalcev za reševanje ne bo potrebovala več kot dve uri in pol.

    • Druga skupina je malo težja od prve in zahteva osnovno znanje programiranja. Primerna je za tekmovalce, ki se učijo programiranja leto ali dve. Tekmovalci rešujejo naloge na papir ali pa odgovore natipkajo na račualniku, enako kot v prvi skupini. Tudi tu bo nalog predvidoma pet, časa za reševanje pa tri ure.

    • Tretja skupina rešuje naloge na računalnikih. Vsaka naloga zahteva od tekmovalca pravilno delujoč program, ki reši zastavljeni problem. Ocenjevanje programov poteka avtomatsko na ocenjevalnem računalniku komisije. Tekmovalec je takoj po oddaji programa obveščen o tem, ali je program uspešno prestal testiranje ali ne. Tekmovalec lahko za posamezno nalogo poskusi oddati rešitev tudi po večkrat, če so bile prejšnje oddaje neuspešne in meni, da mu je uspelo rešitev medtem izboljšati. Od tekmovalcev v tej skupini se pričakuje kolikor toliko operativno znanje programiranja in nekaj smisla za algoritme. Nalog bo predvidoma pet, časa za reševanje pa pet ur. Podprti programski jeziki so pascal, C, C++, C#, java in VB.NET. Razpoložljiva razvojna orodja in verzije prevajalnikov bodo objavljeni naknadno.

    V prvi in drugi skupini načeloma ni omejitev glede tega, katere programske jezike lahko tekmovalci uporabljajo.

    Tekmovalci se lahko prijavijo v katerokoli skupino, ne glede na to, ali so v isti skupini tekmovali že na kakšnem predhodnem tekmovanju. Izjema pri tem so tekmovalci, ki so na predhodnih tekmovanjih že dobili nagrado v prvi ali drugi skupini; takšni tekmovalci na kasnejših tekmovanjih ne smejo več tekmovati v isti (ali lažji) skupini, v kateri so že dobili nagrado.

    Tekmovalci si pri reševanju nalog lahko pomagajo z zapiski in literaturo, ne pa tudi z računalniško berljivimi mediji (CDji, pomnilniški ključi ipd.) in elektronskimi pripomočki (prenosni računalniki, kalkulatorji, prenosni telefoni ipd.).

    Primere nalog iz posamezne skupine si lahko ogledate v arhivu nalog s prejšnjih srednješolskih računalniških tekmovanj in v biltenih prejšnjih tekmovanj ACM in IJS: 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, in 2006.

    Prijave sprejemamo preko spletne strani http://rtk.ijs.si/prijava/. Rok za prijavo je 3. marec 2017.

    Za dodatna vsebinska pojasnila smo na voljo na rtk-info@ijs.si, za organizacijska tudi na telefonski številki (01) 477 35 93 (Špela Sitar).

    Najboljši tekmovalci iz druge in tretje skupine bodo povabljeni na izbirno tekmovanje za udeležbo na CEOI (srednjeevropski računalniški olimpijadi), ki bo potekala med 10. in 15. julijem 2017 v Ljubljani. Slovenijo bosta na tem tekmovanju lahko zastopali dve ekipi.

  • Off-line naloga — Najkrajši skupni nadniz

    Danih je več nizov, ki jih sestavljajo male črke angleške abecede. Naloga je poiskati čim krajši skupni nadniz teh nizov, torej tak niz, ki vsebuje vse vhodne nize kot podnize. Pri tem so dovoljene tudi take pojavitve podnizov, pri katerih se črke podniza ne pojavljajo strnjeno skupaj. Podroben opis naloge in testni primeri so objavljeni na strani http://rtk.ijs.si/2017/nadniz/. Tekmovalci lahko svoje rešitve oddajajo prek obrazca na omenjeni spletni strani, tam pa bo tudi tabela z razvrstitvijo tekmovalcev, ki se sproti osvežuje glede na vse doslej prejete rešitve. Oddajanje rešitev bo možno do vključno 24. marca 2017.

    Za dodatna vsebinska pojasnila smo na voljo na rtk-info@ijs.si. Objava rezultatov in podelitev nagrad bo potekala 25. marca 2017, po tekmovanju.

  • Tekmovanje v izdelavi spletnih aplikacij

    Tekmovanje je namenjeno dijakinjam in dijakom, ki jih zanima splet ter izdelava in oblikovanje enostavnih spletnih aplikacij. Poudarek je na uporabi znanj iz spletnih tehnologij na konkretnem primeru. Uporabljene spletne tehnologije so HTML5, skriptni jezik JavaScript (dovoljena uporaba knjižnice jQuery) in stilne predloge (CSS3).

    Na tekmovanju vsi tekmovalci prejmejo isto nalogo, ki jo rešujejo posamično na računalnikih. Naloga tekmovalcev je razviti spletno aplikacijo, ki mora vizualno in funkcionalno ustrezati prejeti nalogi. Od tekmovalcev se pričakuje poznavanje HTML-ja, skriptnega jezika javascript in stilnih predlog (CSS) ter nekaj smisla za programiranje. Časa za reševanje je dve šolski uri (90 minut). Rešitev mora delovati na spletnem brskalniku Mozilla Firefox. Za pomoč pri razvoju bo nameščeno orodje Bugzilla.

    Tekmovanje bo potekalo 25. marca 2017 ob 10.00 uri.

    Tekmovalci si pri reševanju nalog lahko pomagajo s spletnim vodičem w3schools, ne pa tudi z drugimi spletnimi iskalniki, spletnimi forumi ali drugimi spletnimi portali, računalniško berljivimi mediji (CDji, pomnilniški ključi ipd.) in elektronskimi pripomočki (prenosni računalniki, kalkulatorji, prenosni telefoni ipd.).

    Ocenjevalni kriteriji

    Naloga vsebuje kriterij ocenjevanja, tako da ni potrebno rešiti celotne naloge. Skupno je možno doseči 100 točk (če oddana aplikacija ustreza vsem zahtevam naloge). V grobem so ocenjena sledeča področja:

    1. Videz oz. izvedba oblikovnega dela naloge

      • skladnost z navodili naloge
      • veljavnost dokumenta HTML
      • veljavnost datoteke stila (CSS)
    2. Izvedba dela, ki zahteva znanje skriptnega jezika JavaScript

      • skladnost z navodili naloge
      • delujoča funkcionalnost

    Vsak izmed sklopov se oceni s točkami od 0 do 50. Podrobnejši kriterij je podan v besedilu naloge tekmovanja. V primeru enakega števila točk, je boljši tekmovalec tisti, ki je porabil manj časa. Primer naloge je na spletnem naslovu http://rtk.ijs.si/2017/splet/.

    Rok za prijavo je 3. marec 2017. Za dodatna vsebinska pojasnila smo na voljo na e-naslovu: jani.dugonik@um.si (Jani Dugonik). Predstavitev rešitev, objava rezultatov in podelitev nagrad bo potekala 25. marca 2017, po tekmovanju.

  • Bober — mednarodno tekmovanje iz računalniškega razmišljanja

    Tekmovanje je namenjeno učencem in dijakom, ki jih zanimajo različne teme s področja računalništva in informatike. Tekmovanja se lahko udeležijo vsi učenci, tudi tisti, ki v svojem izobraževanju še niso imeli predmetov s področja računalništva.

    Tekmovanje poteka na dveh ravneh:

    • šolsko tekmovanje,
    • državno tekmovanje.

    Šolsko tekmovanje ima značaj predtekmovanja in pomeni izbor za udeležbo na državnem tekmovanju. Potekalo bo od 7. do 11. novembra 2017 med 7. in 19. uro v terminih, ki jih določi šola sama. Na njem lahko sodelujejo učenci od 2. razreda osnovne šole naprej in dijaki srednjih šol oz. gimnazij. Učenci od 2. do 5. razreda rešujejo naloge na papir, starejši pa na računalnik prek spletnega tekmovalnega sistema. Najboljši tekmovalci iz vsake šole dobijo bronasta priznanja.

    Državno tekmovanje bo potekalo v soboto, 14. januarja 2017 v Mariboru. Na njem bodo sodelovali učenci od šestega razreda naprej. Iz vsakega razreda bo povabljenih 1% najboljših tekmovalcev v državi. Programski svet tekmovanja lahko, skladno s prostorskimi možnostmi, število povabljenih tudi poveča. Obe tekmovanji trajata 40 minut. Po tem času se tekmovalno okolje samodejno zapre in shrani rezultate tekmovalcev.

    Pravilnik tekmovanja, naloge iz prejšnjih let in druge podrobnosti o projektu Bober so objavljene na spletni strani http://tekmovanja.acm.si/bober.

    Vsa nadaljnja pojasnila lahko dobite na naslovu bober@acm.si.

  • Tekmovanje v izobraževalnih videoposnetkih

    Cilj tekmovanja v izobraževalnih video posnetkih je spodbuditi kakovostno produkcijo izobraževalnih video vsebin na osnovnih in srednjih šolah, na višjih in visokih šolah ter fakultetah in na ta način omogočiti ter povečati dostopnost do uporabnih video vsebin in obenem dopolniti klasične oblike poučevanja.

    Naloga je pripraviti kratki izobraževalni film s področja učnih vsebin na osnovnih šolah, srednjih šolah, višjih in visokih šolah ter fakultetah. Vsebina filma je lahko s področja naravoslovnih, tehničnih, humanističnih in družboslovnih ved ali uporabnih znanosti.

    Podrobnejša predstavitev tega tekmovanja je na naslovu http://rtk.ijs.si/2017/video.html.

Najuspešnejši tekmovalci bodo prejeli priznanja, pa tudi praktične nagrade. Objava rezultatov in podelitev nagrad bosta potekali 25. marca 2017 po tekmovanju.

Za izvedbo tekmovanja bosta poskrbela organizacijski odbor in komisija, ki ju sestavlja čez dvajset strokovnjakov z Instituta Jožef Stefan, vseh treh univerz in nekaterih slovenskih podjetij.

Organizacijski odbor

  • Marko Grobelnik, IJS
  • Marjana Plukavec, IJS
  • Polona Škraba, IJS
  • Mitja Jermol, IJS
  • Peter Keše, IJS
  • Blaž Novak, IJS
  • Janez Brank, IJS
  • Matija Lokar, FMF
  • Peter Peer, IEEE
  • Matej Črepinšek, FERI
  • Andrej Brodnik, ACM in FRI
  • Branko Kavšek, FAMNIT
  • Jože Rugelj, PeF

Komisija za tekmovanje v znanju računalništva

  • Marko Grobelnik, IJS
  • Peter Keše, IJS
  • Blaž Novak, IJS
  • Janez Brank, IJS
  • Mark Martinec, IJS
  • Polona Novak, ARRS
  • Mitja Trampuš, IJS
  • Mitja Lasič, IJS
  • Miha Vuk, XLab
  • Anže Žagar, Cosylab
  • Klemen Žagar, Cosylab
  • Andrej Bauer, FMF
  • Matija Lokar, FMF
  • Marjan Šterk, XLab
  • Gorazd Božič, ARNES
  • Matija Grabnar, ARNES
  • Primož Gabrijelčič
  • Mojca Miklavec, FMF
  • Nino Bašić, FMF
  • Andraž Tori, Zemanta
  • Boris Gašperin, ComTrade
  • Matjaž Rihtar, IJS
  • Jurij Kodre, FMF
  • Nace Hudobivnik, FMF
  • Tomaž Hočevar, FRI
  • Jure Slak, FMF
  • Boris Horvat, ABM
  • Matjaž Leonardis
  • Jure Slak, FMF
  • Vid Kocijan, IŠRM
  • Patrik Zajec, IJS
  • Janez Brest, FERI
  • Andrej Brodnik, ACM

Komisija za tekmovanje izobraževalnih videoposnetkov

  • Marko Bratuš, predsednik komisije
  • Marjana Plukavec, IJS
  • Miha Zakrajšek, IAM
  • David Vrtin, ARNES
  • Martina Peštaj, TV Slovenija
  • Boštjan Vrhovec, VŠU Nova Gorica
  • Mitja Reichenberg

Komisija za tekmovanje v izdelavi spletnih aplikacij

  • Matej Črepinšek, FERI
  • Milan Ojsteršek, FERI
  • Denis Špelič, FERI

 Imate vprašanje ali komentar?